lördag 17 januari 2009

Träning på hemmaplan

Det bidde inget av den inplanerade lydnadskursen i helgen, av olika anledningar. Så här i efterhand känns det som rätt beslut, även om det vart lite ångest och velande innan...

Istället mötte vi upp Linnéa med Six & Malo för träning uppe på klubben. Fokus låg på Studsa, jag hade tänkt köra igång med lite agility övningar/träning men med mitt korta minne hade jag ju totalt förträngt att alla hinder är i ridhuset... Så det enda vi kunde träna var balansbommen, vilket vi gjorde. Efter några nedfarts omgångar testade jag hela för första gången utan problem, eller nja att gå ner var liite läskigt... Men tydligen inte så läskigt alls för 20 min senare sprang hon upp när jag var låååångt bort och pratade med Linnéa. I övrigt tränade vi fotposition och det går framåt. Studs avslutade det hela med att få tokryck och springa runt med en matskål i munnen - hon har verkligen ett extremt föremålsintresse! Jättekul!

Sedan fick Täppas komma ut och då beslöt vi oss för att ta en promenad, vi var ute en bra stund och höll oss i rörelse hela tiden! Så mysigt och bekvämt med minusgrader som gör att man kan gå på åkrar utan att bli blöta, leriga och äckliga!

Nu ligger de båda krulliga hundarna ihoprullade med Spira mellan sig, trötta och nöjda med livet! Härligt!

Jag ska ta och tag tag i de skolarbete som väntar på mig...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar