torsdag 15 januari 2009

Ridhus och badning

Dagen har vart riktigt hektisk, tidigt imorse kom min pappa och hämtade hundarna för "dagisvistelse" hemma på landet med honom. Sedan vid 10 började jag jobba och gjorde detta till 18, då började ridhusträningen... Pappa var så gullig att han skjutsade in hundarna - lite drygt 18 började jag sådeles träna Täppen.

Täppas: riktigt rolig att träna idag, även om ordet ligg tydligen innebär knäck i öronen... *harkel*. Han hade kul och var i gasen ordentligt! Snygga ställanden och snabba inkallningar fick vi till. Sedan gick vi bara mest omkring och hade kul, lekte och gjorde lite småövningar. Just nu väntar jag in tävlingarna vi anmält oss till och "vilar" lite i form.

Smilla: herregud gasad pensionär, helt skogstokig och gjorde allt och ingenting som jag bad henne. Hon svalde säkert flera kilo spån eftersom hon gjorde tvärnitsbromsningar med öppen mun hela tiden. Snygga inkallningar, några okej fotförflyttningar som dock gjorde henne stressad så hon började skälla... vilket nästan aldrig hänt förr. Skitsnygga ställandet i fjärren bjöd hon på också, där har hon dock svårt för ligg just nu... alltid ska det vara något ;). Tänkte göra några rutanskick på slutet som bara blev pannkaka då hon var för uppjagad och i gasen. En nöjd och tokglad hund traskade glatt ur ridhuset. Matte var också glad för det är just sådär galet rolig och underhållande Smilla ska vara!

Studsa: skulle inte tränas idag - och det gjorde vi inte. Vi stod inne i ridhuset och tränade passivitet en stund... medan jag pratade med Mia. Studsa gjorde det hon är bäst på studsa och äta bajs... När Lina sedan tränat klart fick hon leka med Spookie - jätte nyttigt för henne! Brudarna sprang runt en bra stund, och Studsa var mer brun än svart efter de upprepade rullningar hon gjorde... Innan vi gick hem snappade hon upp en av Linas koner, en sådandär elitkona som är tung, och rejsade runt med den - normal? svar nej... fullkomligt galen och bedårande? svar ja! Trötta och belåtna åkte vi hem där studsa stoppades i badet direkt!

Nu är hon alldeles fluffig och imorgon är det tänkt att jag ska ta lite kort...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar