onsdag 17 december 2008

Korta effektiva pass

Det vackra vädret varade en dag och trots regn och trist väder nu idag så tog jag ut hundarna för ett pass lydnadsträning.

Studsa tränades mest i att springa utan att hoppa - My Dog närmar sig och det vore ju bra om hon kunde ha alla tassarna i marken en stund i alla fall... Ja vad ska jag säga - ett ytterst hoppande pass men som slutade i någon vända kring parkeringen med alla fötter på jorden :D En sak är säker och det är att damen lär sig snabbt när hon väl kommer på vad som förväntas av henne! Så roligt att ha ett tomt blad igen ;)

Täppas fick enbart träna på fjärren och fotposition. Samt lite extra gos och kel från min sida. Studsa tar ganska mycket tid och plats inomhus och Täppen saknar nog mycket närkontakt med mig, mammagris som han är. Med en naken pudel förändrades fotpositionen lite, haha, så nu får vi jobba med att gå lite närmare mitt ben... så det är målet/träningen just nu.

Smillan fick väldigt liten effektiv tid idag för hon har skadat sin tass. Så det är lite vila som gäller för tanten. Men några moves på gräsplätten fick vi till och sedan gick hon självmant bort från mig och ville in. Lydig matte som jag är så gick vi in igen ;)

Imorgon är det dags för ridhus igen och med Smillans tass så blir det ingen träning för henne, Studsa ska också få slippa så all fokus ska ligga på Täppen! Jag har en plan...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar