lördag 27 december 2008

Julen 2008

Då var den över, de mest släkttäta dagarna på hela året... Men det är mysigt att träffa alla i dagarna tre, äta gott och få välbehövliga och uppskattade klappar. Studsa höll dock på att förstöra julefirandet med att på juldagen svälja (sno ska jag väl också säga) ca 50-75 gr blåmögelost, bli lite dålig för att sedan vara så studsig som bara hon kan. Trodde ett tag att jag skulle få tillbringa den dagen på djursjukhuset med magpumpning som resultat, men efter lite motion och allmänt stojande så kom osten ut den naturliga vägen.

Efter tre dagar hemma hos föräldrarna är nu jag och pudlisarna tillbaka i lägenheten, Smilla rår om pappa riktigt nu när han är ledig några dagar. Idag har jag och lurvisarna tagit en långpromend i skogen med lite inslag av lydnadsträning. Jag har sedan, medan hundarna ligger utslagna i sängen, packat upp mina klappar. Ska fixa med den nya hårddisken jag fick, bära ut snöskyffeln i bilen, diska det porslin jag fick och packa över alla kamera grejer i den nya väskan. Sedan ska jag värma lite rester och bläddra i de hundböcker som nu förgyller mitt soffbord. Visserligen ligger det några skolböcker där brevid som behöver tas hand om de också... Samt att en pudel borde få ett julbad innan vi drar iväg för nyårsfirande ;)

Jag har lite funderingar på att gallra bland mina hundsaker och andra grejer för att lägga ut på tradera och börja skramla för att köpa en ny fön - vill ha en golvfön med slang, metron i all ära - jag saknar en fön att göra finishen med, samt föna Spira som inte uppskattar den hårdblåsande metron. Vi får väl se vad jag kan hitta på i gömmorna...

Nej om man skulle ta en sväng till med hundarna medan det är halvt ljust ute - kanske ska ta med klickern och fokusera på Täppas ruta en stund?

Eller ta fram lite julgodis och krypa upp i sängen med hundarna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar